StaroSlavianské Viedi Slavianští Prapředci StaroSlavianská Boukovica Karuny


Slaviansko-Árijské Viedi
Kniha První

Kniha moudrostí Peruna - Kruh První
Boukovice-SlovoBoukovice-AzBoukovice-NašBoukovice-Jer-Boukovice-TvierdoBoukovice-InitBoukovice-Iže     Boukovice-ViediBoukovice-HervBoukovice-DobroBoukovice-Jery     Boukovice-PokojBoukovice-JesmBoukovice-RiečiBoukovice-UkBoukovice-NašBoukovice-Az


Kniha Moudrosti Peruna
První Kruh
1)
1) Kompletní Santie Viedi Peruna se skládají z Devíti Kruhů. Každý kruh vypráví o jednom z devíti dní, kdy národy Velké Rasy vedly besedu s Bohem Perunem v Asgarde Irijském.


Santie Čtvrtá

1.     (49). A zeptal se Peruna Rodan40) Da'Árijský, Kodarad:
40) vybraná Hlava několika příbuzných Rodů.
Ty, mluv-pověz nám,
Bohu Věčněpřekrásný,
proč mnozí Volchvové
dávají oběť mlčení ...
a říkají, že se usilují o poznání Vied.
Je v oběti mlčení Nejvyšší Pravda ?
Jestli přichází moudrý Volchv mlčením ...
k Bezříkajícímu poznání Nejvyšší Pravdy anebo ne ?
2.     (50). Odpověděl Kodaradovi Perun Mnohomoudrý:
Nemá smysl oběť mlčení,
protože Prastaré Viedi srdcem,
mlčící pochopit nemůže ...
a do jeho srdce Prastaré Viedi nepronikají ...
Prastaré Viedi se poznávají jen živým Slovem,
a kde se rozdávají slova Vied,
tam srdce začínají poznávat
jejich velkou podstatu ...
3.     (51). Mnoho lidí si myslí,
že ti, kteří poznají všechny Viedi - jsou bez hříchu,
dokonce i když konají zlo ...
No ani hymny z Moudrosti Poznání Světů,
ani výroky z Moudrosti Světa Záření,
ani zaklínání z Moudrosti Života ...
41)
41) jedná se o tři sborníky Santií - Prastarých Viedických textů, daných Světlými Bohy ze Světa Pravi.

nespasí tvořících zlé činy ...
a každý se zodpoví za svoji nesprávnost ...
42)
42) píše se tu o Třech Soudech nad člověkem po smrti:
První Soud - Soud Svědomí, kdy člověk nese zodpovědnost za pozemské činy před svým Svědomým,
Druhý Soud - Soud Předků, kdy člověk stojí před svými Předky a zodpovídá se jim za to, co udělal pro blaho a rozkvět svého Rodu,
Třetí Soud - Boží Soud, kdy Bohové zkoumají, jakou úroveň duchovnosti dosáhl člověk během svého života, a jak se naučil tvořit pro blaho svého Rodu Nebeského ve Světě Javi.

4.     (52). Svaté hymny a nápěvy písní,
nespasí od Křivdy nikoho,
kdo bez vůle poddává se klamu,
kdo přebývá ve Světě čar a vlastních iluzí.
43)
43) Svět čar, nereálný Svět pozměněného poznání a zvráceného přijímání skutečností představuje zrcadlový odraz Světa Javi, Svět osobních iluzí, nazývaný i Světem Maji, představuje sám o sobě jeden z jinoreálných Světů Temné Navi, s jinou prostoro-časovou metrikou. Svět Maji je pro lidi nebezpečný, protože pohlcuje záření Duše a Ducha člověka. Svět Maji, navlékající nereálné pěkné obrázky, svádí člověka z reálného Světa Javi do jiné podstaty bytí, což přivádí člověka k pomatenosti.

Jako ptáci opouštějí hnízdo,
když jim dorostou křídla,
tak i svaté nápěvy opouštějí člověka,
když přichází čas ...
44)
44) předtím než začne člověk mluvit o obsahu Vied, musí nejdřív poznat jejich velikost, hloubku a celistvost, nejen rozumem a srdcem svým, ale také Duší a Duchem. A jen potom, až se Viedi usídlí v srdci člověka a Duše a Duch je přijmou jako svoji neoddělitelnou součást, tak až pak se Viedi mění na svaté nápěvy, na píseň Duše a Ducha, zrodí se poselství o velkých událostech minulosti, současnosti i budoucnosti.

5.     (53). Viedi nespasí ty, kteří nenaplňují
svoji Povinnost před Životem,
45)
45) Kromě duchovního rozvoje a poznání Prastaré Moudrosti, má člověk naplnit svoji Povinnost před Životem. Ta zahrnuje také vnímání pokračování svého Rodu, práce pro blaho Rodu, ochrana svého Rodu a mnohé jiné.

Viedi Vám ukazují dvě cesty:
obětavost a přinášení nekrvavých obětí,
prostřednictvím nich dosáhne vědoucí čistotu ...
a s touto čistotou odhání hřích ...
sebe ozařující poznáním Vied ...
6.     (54). Moc poznání Prastarých Vied,
přibližuje Duši vědoucího ke Světu Pravi
ale když si on přeje obyčejných plodů Světa Javi,
on bere s sebou
všechno tady dokončené,
a ve Světě Navi zakusí plody svojich činů,
nese zodpovědnost za každý svůj skutek
a znovu jde po cestě,
kterou předurčil Velký Ramcha ...
46)
46) smyslem obrazu této sloky je, že každému člověku je předurčen jeho osud a životní cesta Duchovního rozvoje. Jak vyplní své předurčení závisí od samotného člověka a jeho činů. Svoboda výběru ukazuje člověku dvě cesty. Duchovní cestu vedoucí do Přečisté Svargy ve Světě Pravi, a Bezduchovní (materiální) Cesta, vedoucí přes Temnou Nav do Pekla, aby tam poznal všechny své činy a úmysly, a potom se opět znovu pokusil jít po Duchovní Cestě, přes Svět Javi.

7.     (55). Obětavá činnost Dětí Člověčích
se završuje ve Světě Javi,
a plody všech skutků se zakoušejí ve Světě Navi,
pro Volchvy, Žreky a Kapeny-Vysvěcence,
47)
47) kap (ch'Árijsky) - svěcené, svěcený, Kapiště - vysvěcený chrám. Kapen - svatoslužebník, představený Kapiště.

odevzdávajících se obětavosti,
jsou předurčeny ty Velké Světy ...
Bezhříšná obětavost se považuje,
za zřeknutí se zla;
taková odpoutaná obětavost
bývá úspěšná i neuspěšná.
Obětavou činností poznavající Prastaré Viedi
následně dosáhli Nesmrtelnost ...
8.     (56). Ale jestvuje i hříšná obětavost ...
Kdo z lidí posednutých hněvem nesprávným,
a dalšími šestnácti zvrhlostmi,
ale také ten, kdo porušuje
Přikázání Bohů a Předků,
obzvlášť Přikázání o Krvi,
kdo je nasáknutý třinácti škodlivostmi - hříšný je.
Ale kdo má čistou Duši a světlého Ducha,
a žije v souladu se závětí Praotců
48) svých,
48) tedy Občinným Kopným Právem, založeným na základě přikázání Světlých Slaviansko-Árijských Bohů a životní zkušenosti Přemoudrých našich Předků.
ten nemá hřích ....
9.     (57). Nespravedlivý hněv, chlípnost, chamtivost,
poblouznění, žádostivost, krutost,
reptání, ctižádostivost, sklíčenost, náklonnost, závist
hnus, rozpustilost, přání cizího, utláčení, zlost - hle to jsou neřesti Dětí Člověčenských,
lidé mají zanechat těchto šestnácti ...
10.     (58). Každá z nich číhá na lidi,
snažíce se ovládnout jejich nitro,
jako lovec číhá na divokou zvěř ...
Chvástajícímu se, chlípníkovi, pyšnému,
pomstychtivému, nestálému,
odmítajícímu se chránit před těmito vlastními šesti hříchy,
završovaných nezákonnými lidmi,
nehledě na velké jejich nebezpečí ...
11.     (59). Honění se za rozkošemi, nepřátelství,
chvástání se svojí štědrostí, skoupost,
utlačování jiných lidí, lež, slabá vůle,
oslavování svých pocitů,
nenávist k Ladě-manželce,
hle - devět nejhorších nepřátel člověka ...
12.     (60). Dodržování Přikázání,
Konů Boha - Stvořitele Jediného,
Konů Vašeho Rodu, pravdivost,
zdrženlivost, hrdinství,
trpělivost, odolnost, nepřítomnost závisti,
přinášení nekrvavých obětí,
pokračování Rodu, milosrdenství, pozornost,
učení se Svaté Ra-M-Cha INTĚ a Prastarým Viedám
hle - šestnáct slavnostních slibů služebníků Víry ...
13.     (61). Kdo posilní těchto šestnáct slibů,
ten vynikne na celé Zemi;
kdo dodržuje tři, dva anebo i jen jeden z nich,
ten je považován za sebeutvrzovatele;
zříkající se nedostatků Světa Javi
a ne v blouznění dosahuje se Nesmrtelnosti.
Moudří služebníci Víry
jim říkají bratři Istiny ...
14.     (62). V samostatném vývoji je osmnáct druhů:
zdrženlivost v konání,
nečinnost i cílevědomost,
skrocení nespravedlnosti, posuzování, samolibosti,
sklíčenosti, žádostivosti, udavačství, závisti,
přání zlého, podrážděnosti, nepokojnosti,
zapomínání, upovídanosti, namyšlenosti.
15.     (63). Tak se člověk, který dosáhl vlastní rozvoj ...
stává střízlivý,
má osm cností: spravedlivost,
schopnost přemýšlet,
schopnost vlastního hlubokého poznávání,
schopnost zkoumat, nebojácnost,
čestnost, cílevědomost, koncentrace ...
16.     (64). Buďte pravdiví Duší i Duchem,
Světy stojí na Istině. Jejich brána je Istina;
protože je řečeno, že v Istině spočívá Nesmrtelnost.
Odvrácení se od hříchů,
Potřeba je dodržovat oběti a Přikázání.
Uchraňte lidé nezměněné Svaté Spisy:
Ra-M-Cha INTU i Prastaré Viedi ...
. . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . .


Lada
Lada-matka Bohorodička


Santie První | Santie Druhá | Santie Třetí | Santie Čtvrtá | Santie Pátá | Santie Šestá | Santie Sedmá | Santie Osmá | Santie Devátá



Sláva Rodu!